7 Cudów Świata: Pojedynek - Gry planszowe strategiczne - sklep Huble

Uwaga!

W dniach 09-20.01 jestem na urlopie bez dostępu do telefonu/komputera/internetu. Odpowiadał na wiadomości oraz zamówienia złożone w tym okresie realizował będę 21.01.

Dlaczego zakupy w Huble?

Posiadam wszystkie gry widoczne na stronie. W przypadku pomyłki wybierzesz 2x droższą w tej samej cenie

Masz pewność, że zawartość paczki zostanie świetnie zapakowana

Zawsze wiesz, co się dzieje z Twoim zamówieniem

Kontakt

e-mail: admin@huble.pl

tel/SMS/WhatsApp: +48 733 852 900

(odpisuję sprawnie, 7 dni w tygodniu!)

Producenci
Artykuły i poradniki

7 Cudów Świata: Pojedynek

7 Cudów Świata: Pojedynek
Dostępność: Jest!
Wysyłka w: 1 dzień roboczy
Cena: 87,00 zł 87.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 70,73 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 12 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Co może Ci się spodobać w grze 7 Cudów Świata: Pojedynek?

  • 3 różne sposoby na wygraną
  • rewelacyjny system doboru kart
  • trzyma w napięciu
  • zachowuje klimat oryginału i wprowadza nowe mechanizmy

 

Co dla Ciebie mamy?

7 Cudów Świata: Pojedynek to młodsza siostra bardzo popularnych 7 Cudów Świata. Autorom udała się rzecz nieczęsto spotykana. Nie dość, że przerobili znaną grę na wersję dla dwóch osób i zawarli w niej klimat oryginału, to jeszcze dodali do niej nową mechanikę, dzięki której cały projekt wydaje się czystszy, bardziej zwarty. Otrzymujemy więc grę, która nie musi się wstydzić swojego pochodzenia, a nawet może prześcignąć swoją starszą siostrę.

7 Cudów Świata: Pojedynek to strategiczna gra planszowa dla dwóch graczy. Konkurują oni by stworzyć najbardziej rozwiniętą cywilizację. Trzeba jednak uważać, bo przeciwnik może przedwcześnie zakończyć nasze starania przez dominację naukową lub militarną. W trakcie rozgrywki gracze na zmianę dobierają karty ułożone w stylu mahjonga tak, by sobie stworzyć jak najlepsze warunki rozwoju, przeszkadzając przy tym przeciwnikowi w zdobyciu tego, co sobie upatrzył.

Rozgrywka trwa około pół godziny i przeznaczona jest tylko i wyłącznie dla dwóch graczy. Zasady są bardzo proste, ale myśleć strategicznie trzeba od początku do końca partii. Wiek graniczny wydawca ocenia na 10 lat. Dobra dla początkujących graczy.

 

O co chodzi?

W trakcie gry gracze na przemian dobierają karty z piramidy. Rozgrywka trwa 3 epoki i w każdej z nich wspomniana piramida wygląda inaczej (patrz: zdjęcia).

Po dobraniu karty, gracz ma do wyboru:

  1. Wznieść budowlę - Opłaca jej koszt i kładzie kartę przed sobą
  2. Odrzucić kartę i otrzymać pieniądze - (2 monety + 1 moneta za każdą żółtą kartę, którą posiada)
  3. Wybudować Cud - Płaci koszt Cudu i wsuwa pobraną kartę pod kartę Cud

 

Karty, które gracze dobierają są oznaczone kolorami. Brązowe - produkują materiały, niebieskie - dają punkty, zielone - symbole naukowe (ulepszenia), czerwone - siłę militarną itd.

Mają one bardzo różne, oznaczone symbolami efekty, których nie ma sensu wymieniać, gdyż jest ich zbyt dużo. Najważniejsze jest jednak to, że dają one mnóstwo możliwości przy wyborze ścieżki rozwoju cywilizacji.

Wygrać można na 3 sposoby:

Przesunąć pion konfliktu do przeciwnika (efekt czerwonych kart), zdobyć 6 symboli naukowych (z zielonych kart) albo zdobyć więcej punktów na koniec 3 epoki. Punktowane są zarówno budynki, Cuda jak i zawartość skarbca.

W zasadach jest dużo istotnych szczegółów, ale sama gra jest bardzo intuicyjna i łatwo jest rozpocząć rozgrywkę.

 

Uproszczony i Skrócony Opis Tury (UiSOT)

Dobieram kartę z dostępnych na piramidzie. Jest to magazyn kamienia. Stwierdzam, że go nie potrzebuję, ale zamiast odrzucić za pieniądze, wykorzystuję tę kartę do wzniesienia Cud. Wybieram Kolosa z Rodos, którego koszt to 1 szkło i 3 gliny. Na szczęście, wybudowane przeze mnie wcześniej karty produkują już tyle gliny i pozostaje mi opłacić koszt szkła. Wynosi on 3 monety, gdyż cena to 2 monety + 1 za każdy materiał produkowany przez przeciwnika. Wpłacam więc tę sumę do banku, podkładam kartę magazynu pod Cud (oznacza to, że został on wybudowany) oraz rozpatruję efekt karty. Są to 3 punkty zwycięstwa (ważne na koniec gry) oraz dwie tarcze, dzięki którym przesuwam pion konfliktu w kierunku mojego przeciwnika.

 

Zawartość pudełka:

  • 66 kart Budowli
  • 7 kart Gildii
  • 12 kart Cudów
  • 4 znaczniki militarne
  • 10 żetonów postępu
  • 1 pion konfliktu
  • 31 monet
  • 1 notes punktacji
  • 1 instrukcja
  • 1 podsumowanie
  • plansza do gry

 

Szczegóły

Możliwa liczba graczy 2
Zalecana liczba graczy 2
Wiek graczy 10+
Czas gry 30 minut
Wersja językowa polska
Instrukcja polska
Projektant Antoine Bauza, Bruno Cathala
Waga ok. 0,5 kg
Pasujące koszulki 73 szt. 45 x 68 mm, 12 szt. 65 x 100 mm

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl