Goa - Gry planszowe ekonomiczne - sklep Huble

Uwaga!

W dniach 17.04 - 10.05 jestem na urlopie. Odpowiadam na wiadomości. Zamówienia złożone w tym okresie realizował będę 13.05.

Dlaczego zakupy w Huble?

Posiadam wszystkie gry widoczne na stronie. W przypadku pomyłki wybierzesz 2x droższą w tej samej cenie

Masz pewność, że zawartość paczki zostanie świetnie zapakowana

Zawsze wiesz, co się dzieje z Twoim zamówieniem

Kontakt

e-mail: admin@huble.pl

tel/SMS: +48 733 852 900

(odpisuję sprawnie, 7 dni w tygodniu!)

Producenci

Goa

da5e4155de1f058c5b4e35527e983b244ef930c2
Dostępność: Jest!
Wysyłka w: 1 dzień roboczy
Cena: 116,00 zł 116.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 94,31 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 16 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Co może Ci się spodobać w grze planszowej Goa?

  • w końcu ciekawa mechanika!
  • zazębiające się systemy
  • wiele ścieżek do zwycięstwa
  • dobrze działa we dwie osoby
  • potrafi nadwyrężyć mózg
  • trzyma w napięciu
  • tematyka ładnie pasuje do mechaniki

 

Co dla Ciebie mamy?

Planszówkę ekonomiczną! Statki, przyprawy i odległe kolonie. W Goa (nazwa pochodzi od stanu w Indiach) gracz wciela się w kupca, który musi posłużyć się sprytem i przedsiębiorczością, żeby jak najefektywniej rozwinąć swój biznes. Wysyła on do Europy statki z przyprawami, żeby jeszcze szybciej zdobywać towary i zakładać nowe kolonie. Goa to gra strategiczna oferująca niezbyt długą (ok. 90 minut) ale intensywną rozgrywkę dla 2 do 4 graczy. Producent (i ja także) uważa, że nadaje się dla graczy od dwunastego roku życia wzwyż.

 

O co chodzi?

Każda runda składa się z trzech, rozgrywanych przez graczy na zmianę, etapów. Powtarza się to osiem razy, z czego po 4 rundzie wymienia się płytki do licytacji na nowe. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów uzyskiwanych dzięki rozwijaniu swojego biznesu. Wyjaśnię pokrótce każdy z etapów, bo to one stanowią trzon rozgrywki.

 

Etap 1. Zagrywanie wskaźników aukcji

Gracz rozpoczynający kładzie znacznik flagi (oraz żeton aukcji w jego kolorze) na krawędzi planszy z żetonami do licytacji. Kolejny gracz kładzie swój żeton aukcji na kafelku stykającym się rogiem lub krawędzią z położoną wcześniej flagą. Tak samo robi trzeci gracz, tylko jego punktem odniesienia jest już kafelek, na którym dopiero co został położony żeton aukcji (ma więc większy wybór). Ostatni wskaźnik kładzie gracz rozpoczynający.

 

Po co się to robi? Każdy z tych kafelków daje ważne bonusy (na przykład +1 kolonista co turę, plantacja jakiejś przyprawy etc.), a osoba, której znacznik znalazł się na danym polu będzie miała przewagę w licytacji w etapie drugim.

 

Etap 2. Licytacja

 

Dla każdego kafelka (i flagi gracza rozpoczynającego) gracze po kolei podbijają stawkę o co najmniej jeden lub pasują. Kiedy przychodzi kolej na właściciela znacznika (zawsze licytuje ostatni) może on dostać kafelek za darmo (jeśli wszyscy spasowali), zapłacić o jeden mniej od najwyższej stawki lub spasować (dostaje wtedy pieniądze od gracza, który zalicytował najwięcej, który z kolei dostaje wygrany żeton). Wskaźnik aukcji daje więc poważną przewagę w licytacji oraz możliwość wzbogacenia się na tym, że ktoś otrzymał atrakcyjny kafelek.

 

Etap 3. Wykonywanie akcji

 

Akcji jest sześć. W trzecim etapie rundy każdy z graczy może wykonać trzy z nich:

 

  • Zbudować statek (będą one potrzebne do szybszego wysyłania przypraw do Europy)
  • Przeprowadzić żniwa (konieczne, by mieć, co wysyłać)
  • Zebrać podatki (niezbędne do licytacji)
  • Zorganizować wyprawę (odkrywa się karty, które mogą przynieść duże korzyści i punkty na koniec gry)
  • Założyć kolonię (z których dostaje się dodatkowe przyprawy)
  • Zwiększyć postęp (który pozwalać w ramach jednej akcji wybudować więcej statków, zebrać więcej pieniędzy z podatków itd.)

Punkty zwycięstwa dostaje się za postępy w każdej części gry - za kolonie, bycie najbogatszym graczem, za każdy poziom rozwoju w kolumnach postępu, karty wypraw i parę innych rzeczy.



Uproszczony i skrócony opis tury (UiSOT):

Jestem graczem rozpoczynającym, więc kładę flagę na jednej z krawędzi planszy aukcyjnej. Marek kładzie swój wskaźnik aukcji na czerwonej płytce z kolonistą, która leży przy położonej przeze mnie fladze. Tomek zaś kładzie wskaźnik na plantacji cynamonu. Mnie pozostaje spory wybór, ale dzięki położonemu przez Tomka wskaźnikowi mogę zająć płytkę osady.

 

Zaczynamy od licytacji flagi. Następnie czerwonej płytki z kolonistą, potem plantacji cynamonu i na końcu osady. Każda licytacja przebiega podobnie. Przedstawię trzecią z kolei:

Siedzę po lewej stronie Tomka, więc zaczynam licytację jego kafelka z jego wskaźnikiem (plantacja cynamonu). Zostały mi już tylko dwie monety, więc pasuję. Marek licytuje i stawia trzy monety. Lecz dla Tomka ta plantacja jest zbyt cenna, żeby pozwolić zgarnąć ją Markowi. Jako że ma przewagę w tej licytacji, wystarczy, że przekaże do banku tylko 2 monety (bo największa dotychczasowa stawka -1) i plantacja jest jego. Tak też robi.

Po licytacji każdy z nas może wykonać trzy akcje.

 

Moją pierwszą jest ekspedycja. Zdobywam dzięki niej trzy kolonistów. Zaczynałem grę z dwoma kolonistami i jednego wygrałem w licytacji. Znaczy to, że mam ich w tym momencie sześciu.

<Teraz akcje innych graczy.>

Znów jest moja tura. Na drugą akcję wybieram kolonizację. Dzięki temu, że miałem sześciu kolonistów, mogę spróbować założyć kolonię w Madras (potrzebne dziesięciu kolonistów). Za każdym razem w trakcie kolonizacji odkrywa się dwie karty ekspedycji, które mówią ilu dodatkowych kolonistów chce zamieszkać w zakładanej kolonii. Mam szczęście - na kartach widnieje wizerunek pięciu kolonistów, więc kolonizacja zakończyła się sukcesem. Spośród dostępnych płytek Madras wybieram taki zestaw przypraw, który mi odpowiada. Będzie to moje stałe źródło przypraw.

Trzecią akcją jest postęp w kolumnie zbierania podatków. Dzięki wywiezieniu przyprawy posiadanej w kolonii (potrzebny do tego jest jeden statek oraz pieprz), mogę przesunąć znacznik postępu na kolejne pole. Teraz, za każdym razem kiedy zbiorę podatki, dostanę sześć monet zamiast czterech.

W licytacji zdobyłem kartę akcji. Wykorzystuję ją teraz. Pozwala ona na wykonanie dodatkowej czwartej akcji. Zbieram więc podatki (dostaję 6 monet) i kończę aktywność w tej rundzie.

Pozostali gracze muszą pozbywać się kart tak długo aż pozostanie im tyle, ile określa inna kolumna postępu.

 

Zawartość pudełka:

  • 59 żetonów (29 oznaczonych literą A, 29 oznaczonych literą B oraz flaga),
  • 18 żetonów kolonii (5x Quilon, 4x Cochin, 5x Madras, 4x Calicut),
  • 18 kart kolonistów (12x 1, 6x 3),
  • 17 kart statków (12x 1, 5x 3),
  • 10 kart dodatkowej akcji,
  • 45 kart dukatów (15x 1, 12x 2, 10x 5, 8x 10),
  • 30 kart wypraw,
  • 4 plansze gracza (czerwona, niebieska, zielona, żółta),
  • 4 plansze rozwoju (czerwona, niebieska, zielona, żółta),
  • 20 wskaźników aukcji (ponumerowane od 1 do 5 w kolorach graczy: czerwone, niebieskie, zielone, żółte),
  • 20 znaczników postępu (szare),
  • 50 znaczników przypraw,
  • 8 żetonów Bonanza,
  • 4 żetony rund i 4 żetony akcji,
  • 1 plansza główna,
  • 1 arkusz z naklejkami

 

Pliki do pobrania:

Szczegóły

Możliwa liczba graczy 2 - 4
Zalecana liczba graczy 4
Wiek graczy 12+
Czas gry 90 minut
Wersja językowa polska
Instrukcja polska
Projektant Rüdiger Dorn
Waga ok. 1,20 kg
Pasujące koszulki 44 x 68 mm

Galeria produktu

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl