Horror w Arkham - Gry planszowe przygodowe - sklep Huble

Uwaga!

W dniach 09-20.01 jestem na urlopie bez dostępu do telefonu/komputera/internetu. Odpowiadał na wiadomości oraz zamówienia złożone w tym okresie realizował będę 21.01.

Dlaczego zakupy w Huble?

Posiadam wszystkie gry widoczne na stronie. W przypadku pomyłki wybierzesz 2x droższą w tej samej cenie

Masz pewność, że zawartość paczki zostanie świetnie zapakowana

Zawsze wiesz, co się dzieje z Twoim zamówieniem

Kontakt

e-mail: admin@huble.pl

tel/SMS/WhatsApp: +48 733 852 900

(odpisuję sprawnie, 7 dni w tygodniu!)

Producenci
Artykuły i poradniki

Horror w Arkham

Horror w Arkham - front pudełka
Dostępność: Jest!
Wysyłka w: 1 dzień roboczy
Cena: 188,00 zł 188.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 152,85 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 26 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Co może Ci się spodobać w tej grze?

  • Klimat!
  • Mnóstwo komponentów
  • Dzięki losowości i ogromie elementów - bardzo duża żywotność
  • Ciekawe decyzje do podjęcia
  • Kooperacja

 

Co dla Ciebie mamy?

Do pisania o Horror w Arkham podchodzę trochę nieśmiało. Ta gra przytłacza w różnych znaczeniach tego słowa. Nie musi to oczywiście być czymś złym. Niektórzy gracze, szczególnie ci bardziej zaawansowani, lubią to uczucie. Skąd się bierze? Najpierw formalności: Mamy tu do czynienia z przygodową grą kooperacyjną na motywach powieści Lovecrafta - znanego amerykańskiego pisarza grozy. Długość rozgrywki mocno zależy od liczby graczy, ale można śmiało liczyć, że partia zajmie co najmniej 4 godziny. Teoretycznie grać można nawet w 8 osób, ale optymalną liczbą graczy będzie raczej 4. Co ciekawe, Horror dobrze sprawdza się w rozgrywce dla jednego gracza, co nie jest w grach planszowych zbyt częste.

 

O co chodzi?

Nawet nie zamierzam streszczać w tym miejscu większości zasad, jak to zwykle bywa. Spróbuję za to wyjaśnić, skąd wzięło się słowo “przytłacza” we wstępie.

Każdy z graczy wciela się w jednego z Badaczy. Każdy z nich opisany jest pewnymi atrybutami (szybkość, zdrowie psychiczne, wola itd, itp.), które wpływają na to, jak potoczą się ich losy. Jednak jakie by te atrybuty nie były - zawsze są za niskie. Zginąć tu można w jednej turze, tak samo, jak postradać zmysły.

Losy bohaterów to przede wszystkim zamykanie portali, które otwierają się w mieście. Im więcej się ich otworzy, tym trudniejsza będzie rozgrywka, ponieważ wymierać zaczyna miasto, które jest Badaczom na różne sposoby pomocne. Jeśli otworzy się zbyt wiele portali - obudzone zostaje Pradawne Zło. Jak się można domyślić, nie jest ono zbyt łatwe do ubicia i zazwyczaj gracze starają się do jego pobudki nie dopuścić. Mamy więc do czynienia z nieustającym i wciąż narastającym zagrożeniem ze strony gry. Co więcej, często objawia się ono w sposób, na który nic nie możemy poradzić. Kopiąca w szczękę karta, po rozegraniu której ma się wrażenie, że wszystko stracone - to tutaj norma.

Klimat ten budują także komponenty i mechanika gry. Plansza jest ogromna i przyciąga wzrok, a żetony i karty… Jest ich tyle, że nie wiadomo za co się najpierw złapać. Reguły są często niezbyt jasne, ale to dodaje do wrażenia zagubienia i bycia na łasce gry. Oba elementy potrafią przerazić, dzięki czemu gra jest spójna formą. W efekcie Badacze stają razem (ale jednak osobno) wobec siły miażdżącej wszelką nadzieję i próbują mimo wszystko przetrwać.

Co by jednak nie mówić, grana sprawnie i prawidłowo Horror w Arkham zapewnia niezwykłe doświadczenie. Ostatnie słowo zostało użyte celowo, ponieważ sesje z nią są bardziej przeżyciami, niż po prostu rozgrywką.

 

Uproszczony i skrócony opis tury (UiSOT):

Każda tura w Horrorze w Arkham składa się z pięciu faz.

Pierwsza z nich to faza utrzymania, w której odzyskuję możliwość skorzystania ze wcześniej już użytej umiejętności, sprawdzam czy karty, które wymagają utrzymania zostają w mojej ręce (przez rzut kością) oraz przesuwam suwaki umiejętności w zależności od potrzeb (potrzebuję być szybszy, więc przesuwam suwak na większy atrybut szybkości kosztem atrybutu skradania).

Drugą fazą jest Ruch. Polega on na przesuwaniu się o tyle pól w mieście Arkham, ile punktów ruchu posiada dany Badacz. Jeśli spotka on na swojej drodze potwora i nie uda mu się go uniknąć, ruch kończy się, a zaczyna walka. W tej fazie także poruszamy się po alternatywnych wymiarach.

Trzecią fazę stanowią “Spotkania w Arkham”. Jeśli na polu, na którym znajduje się Badacz jest brama do innego wymiaru, zostaje on przez nią wciągnięty. Jeśli nie - rozpatruje jedną z kart z odpowiedniego stosu. Coś się dzieje. Najprawdopodobniej nieprzyjemnego.

Czwartą fazą są “Spotkania w Innych Światach”. Tym razem Badacze znajdujący się w innych wymiarach rozgrywają kartę ze stosu Bram. Coś się dzieje. Najprawdopodobniej nieprzyjemnego.

I w końcu piąta faza - Mity. Pierwszy gracz losuję kartę Mitów i rozgrywa ją w określonej kolejności. Najpierw otwiera nową bramę i wprowadza do gry potwora, umieszcza na planszy żeton wskazówki (te są potrzebne do zamykania bram), porusza potworami oraz rozgrywa specjalną akcję karty.

Gra toczy się w ten sposób aż do momentu kiedy gracze pokonają Pradawne Zło, zapieczętują bramę albo zostaną pokonani.

Uff. Ta gra jest naprawdę obszerna.

 

Zawartość pudełka:

  • gruba, kolorowa plansza o wymiarach 84cm x 65cm
  • 16 kart bohaterów (Badacze)
  • 16 kartonowych pionków po jednym dla każdego Badacza z plastikowymi podstawkami
  • 5 kostek sześciościennych
  • 196 żetonów Badaczy
  • 189 kart Badaczy
  • 8 kart Starożytnych (potwory)
  • 20 żetonów przeznaczenia
  • 180 kart Starożytnych
  • 60 znaczników potworów
  • 16 znaczników Bram
  • 14 innych, różnych znaczników


Instrukcję po polsku można znaleźć na stronie Galakty: tu.

Szczegóły

Możliwa liczba graczy 1 - 8
Zalecana liczba graczy 4
Wiek graczy 12+
Czas gry 240 minut
Wersja językowa polska
Instrukcja polska
Projektant Richard Launius, Kevin Wilson
Waga ok. 2,5 kg
Pasujące koszulki 57 x 89 mm oraz 41 x 63 mm

Galeria produktu

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl