D&D: Lords of Waterdeep (edycja angielska) - Gry planszowe klimatyczne - sklep Huble

Dlaczego zakupy w Huble?

Posiadam wszystkie gry widoczne na stronie. W przypadku pomyłki wybierzesz 2x droższą w tej samej cenie

Masz pewność, że zawartość paczki zostanie świetnie zapakowana

Zawsze wiesz, co się dzieje z Twoim zamówieniem

Kontakt

e-mail: admin@huble.pl

tel/SMS: +48 733 852 900

(odpisuję sprawnie, 7 dni w tygodniu!)

Producenci

D&D: Lords of Waterdeep (edycja angielska)

D&D: Lords of Waterdeep
Dostępność: Jest!
Wysyłka w: 1 dzień roboczy
Cena: 163,00 zł 163.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 132,52 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 23 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Uwaga! Gra w angielskiej wersji językowej!

 

 Co może Ci się spodobać w tej grze?

 

Co dla Ciebie mamy?

Uniwersum Dungeons & Dragons to niewątpliwie jeden z najbardziej rozpoznawalnych światów fikcyjnych. Nic więc dziwnego, że powstają także osadzone w nim gry planszowe. Tym razem jednak mamy do czynienia z dziełem odchodzącym odrobinę od sposobów, w jakie zazwyczaj poznawaliśmy D&D. Lords of Waterdeep więcej ma wspólnego z Carcassonne czy Agricolą niż, dajmy na to, Mage Knightem. Jest tak dlatego, że rzecz dzieje się wyłącznie w tytułowym mieście, a główną mechaniką jest rozmieszczanie robotników (tu - agentów) i zarządzanie zasobami. Podejście to jest inne niż to, do czego jesteśmy przyzwyczajeni (czyli wyruszania na Przygodę), ale okazuje się, że warto czasem zboczyć trochę z wytartej już ścieżki.

 

O co chodzi?

W Lords of Waterdeep każdy z graczy jest jednym z lordów starających się przejąć władzę w w mieście o wiadomej nazwie. Żeby to osiągnąć, musi zdobyć największą liczbę punktów zwycięstwa (jakżeby inaczej...). Te z kolei gromadzi na przykład przez wysyłanie poszukiwaczy przygód na misje. Żeby jednak było nas stać na zorganizowanie takiej wyprawy, musimy tych poszukiwaczy przygód (oraz pieniądze) zdobyć. Zyskuje się ich przez posyłanie swoich agentów na pola akcji  - nadrukowane na planszy lokacje lub wybudowane przez graczy budynki.

Dodatkowym elementem, zwiększającym interakcję między graczami, są karty intrygi. Dzięki nim można odnieść sporą korzyść pomagając równocześnie odrobinę innym graczom lub, przykładowo, wymusić na nich wykonanie nieopłacalnej misji.

Lordowie mają też możliwość wznoszenia budynków. Są one zazwyczaj bardziej atrakcyjnymi polami akcji niż te nadrukowane na planszy. Jednak ich wadą (lub zaletą - zależy od punktu siedzenia) jest to, że korzystając z nich, pomaga się jednocześnie tym, którzy je wybudowali.

 

Uproszczony i skrócony opis tury (UiSOT):

Kiedy przychodzi moja kolej, umieszczam agenta na jednym z pól akcji i wykonuję to, na co pozwala mi dane pole. Tym razem stawiam go na Zamku Waterdeep, dzięki któremu w następnej rundzie będę graczem rozpoczynającym. Dodatkowo, dostaję kartę intrygi. Nikt więcej nie może już stanąć na tym polu.

Po przydzieleniu agenta mogę zdecydować się na wykonanie jednej z misji, które posiadam jeśli oczywiście mnie na to stać.

Rozgrywka toczy się w ten sposób, aż wszyscy gracze nie wykorzystają swoich agentów.

Rund takich jest osiem. Wygrywa ten, kto na koniec ma najwięcej punktów zwycięstwa.

 

Nasza opinia:

Ciężko o Lords of the Waterdeep powiedzieć "innowacyjna". Jednakże nie jest to jej wadą. Owszem, wszystkie pomysły w niej wykorzystane już gdzieś wcześniej były; w Agricoli, Caylusie i całej masie gier polegających na zarządzaniu zasobami. Okazuje się jednak, że to, czego się podejmuje, realizuje doskonale i w stu procentach. Budowanie, niewielka interakcja pozytywna i negatywna, różnego rodzaju misje - między innymi dzięki nim Lords of Waterdeep posiada to "coś". Wszystkie jej składniki dobrze znamy, ale w połączeniu dają nowy, całkiem przyjemny smak.

 

 Zawartość pudełka:

  • plansza Waterdeep
  • 5 plansz graczy
  • instrukcja
  • 100 drewnianych kostek poszukiwaczy przygód (po 25 w 4 kolorach)
  • 33 drewniane znaczniki punktacji, agentów, ambasadora, porucznika i pierwszego gracza
  • 121 kart
  • 24 płytki budynków
  • 45 znaczników kontroli
  • 60 znaczników złota w dwóch nominałach
  • 36 żetonów punktów zwycięstwa
  • 5 żetonów 100 punktów zwycięstwa

Szczegóły

Możliwa liczba graczy 2 - 5
Zalecana liczba graczy 3
Wiek graczy 12+
Czas gry 60 minut
Wersja językowa angielska
Instrukcja angielska
Projektant Peter Lee, Rodney Thompson
Waga ok. 1,7 kg
Pasujące koszulki 63.5 x 88 mm

Galeria produktu

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl