Maskarada - Gry planszowe familijne - sklep Huble

Uwaga!

 

14.06 nastąpi zamknięcie sklepu. Ostatnie sztuki. Kto pierwszy, ten lepszy!

Uwaga!

W dniach 17.05 - 31.05 jestem na urlopie. Odpowiadam na wiadomości. Zamówienia złożone w tym okresie realizował będę 03.06.

Dlaczego zakupy w Huble?

Posiadam wszystkie gry widoczne na stronie. W przypadku pomyłki wybierzesz 2x droższą w tej samej cenie

Masz pewność, że zawartość paczki zostanie świetnie zapakowana

Zawsze wiesz, co się dzieje z Twoim zamówieniem

Kontakt

e-mail: admin@huble.pl

tel/SMS: +48 733 852 900

(odpisuję sprawnie, 7 dni w tygodniu!)

Producenci

Maskarada

7857a81d6bc3beb474f6dc68c9cbc922673575bc
Dostępność: Jest!
Wysyłka w: 1 dzień roboczy
Cena: 45,00 zł 45.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 36,59 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy
Cena w innych sklepach: 79,95 zł
ilość szt.
Zyskujesz 6 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Co dla Ciebie mamy?

Maskarada jest synonimem chaosu. Z jednej strony posiada proste zasady, z drugiej jednak - wywołuje w głowie mętlik. Im szybciej gracze pogodzą się z tym, że nie ma szans objąć umysłem kto jest kim, tym większą przyjemność będą czerpać z rozgrywki. Należy ona do rodzaju gier, w których role graczy są tajemnicą (spotkaliśmy ten element już w Bang, Cytadelach, Liście Miłosnym i paru innych tytułach), a graczom cały czas towarzyszy niepewność intencji współgraczy. Maskarada jest z kolei imprezowym wcieleniem tej koncepcji. Im więcej graczy tym lepiej - obsługuje aż do 13 osób.

 

O co chodzi?

Każdy z graczy dostaje na początku kartę ze swoją rolą i odwraca ją grzbietem do góry. Od teraz nie można już jej za darmo podglądać. Pierwsze 4 tury polegają na zamienianiu się swoją kartą z kartą, którą posiada ktoś inny. Zamiana ta jednak nie jest jednak obowiązkowa: gracz bierze obie karty pod stół i od niego w tym momencie zależy czy zwróci przeciwnikowi swoją, czy tę którą mu zabrał. Skutkuje to tym, że przeciwnik ten nie jest pewien, którą kartę otrzymał.

Każda z ról ma swoją umiejętność. I tak na przykład Król dostaje 3 monety, Wiedźma zamienia się majątkiem z innym graczem, a Oszust obniża swój warunek zwycięstwa. Ról jest 12, a ich występowanie zależy od liczby graczy.

W każdej turze (oprócz tych pierwszych) gracz ma do wyboru jedną z trzech akcji. Może wymienić się z kimś kartami (albo w tajemnicy zachować, że do zamiany nie doszło), podejrzeć swoją kartę, lub ogłosić swoją rolę. Ogłoszenie roli służy oznacza skorzystanie z akcji, jeśli nikt nie zakwestionował tego oświadczenia. Przypomina to trochę pokera. Można odnieść korzyść oszukując innych, że coś się ma, nawet jeśli się tego nie ma. Kluczowe jest bowiem to, w co wierzy przeciwnik, a nie to, co ma się w ręce.

Jeśli jednak ktoś powiedział, że to nieprawda, bo to właśnie on ma tę rolę - gracze odkrywają karty i ten kto miał rację korzysta z akcji. Reszta zaś płaci do banku grzywnę w postaci 1 monety. Dzięki opisowi tury cały ten proces stanie się łatwiejszy do zrozumienia.

Grę wygrywa osoba, która pierwsza zgromadziła 13 monet.

 

Uproszczony i skrócony opis tury (UiSOT):

Jest piąta tura. Przez cztery ostatnie tury gracze zamieniali się kartami i większość z nich nie jest pewna, jaką kartę ma przed sobą.

Zaczynam od bezsensownie ryzykownego ruchu i oświadczam, że jestem Królem. Dwie osoby się z tym nie zgadzają i mówią, że nieprawda - to oni są Królem (zaprzeczyć można tylko przez stwierdzenie, że samemu się ma daną rolę). Wszyscy odkrywają karty. To Julka była królem więc ona dostaje 3 monety (umiejętność Króla). Ja oraz mój kolega wpłacamy po 1 monecie do banku.

Gdyby nikt nie sprzeciwił się moim słowom, to ja skorzystałbym z umiejętności Króla i dostał 3 monety.

 

Co może Ci się spodobać w tej grze?

  • Ciągła niepewność kto jest kim.
  • Ładne karty.
  • Im więcej graczy, tym lepiej.
  • Wywołuje dużo śmiechu.
  • Szybka, lekka, losowa i chaotyczna!

 

Nasza opinia:

Maskarada to lekka i zabawna gra z elementem pamięciowym. Można w niej albo głowić się i próbować ogarnąć, która karta jest gdzie, albo pójść na żywioł i polegać na swoich umiejętnościach blefowania.

Pomysł, żeby mechanikę ukrytych osobowości rozciągnąć także na własną kartę był strzałem w dziesiątkę. To właśnie za sprawą tego pomysłu karcianka ta zyskała swój imprezowy charakter.

Co ciekawe, dzięki chaosowi, który panuje przez większą część gry, gra wyrównuje różnice pomiędzy rolami. Poza tym, są one bardzo ruchliwe, więc nie to się liczy, żeby mieć jakąś kartę, ale żeby wiedzieć (albo domyślać się), gdzie jest która.

Losowość, o dziwo, jest w niej pożądaną cechą i sprawia, że Maskarada będzie sprawdzała się dobrze w grupie złożonej zarówno z niezbyt, jak i z doświadczonych graczy.

 

Zawartość pudełka:

  • 13 kart postaci
  • 1 pusta karta postaci
  • 1 plansza Sądu
  • złote monety (na sumę 196)
  • 5 pomoc
  • 14 znaczników postaci, włączając jeden pusty



Pliki do pobrania:

Szczegóły

Możliwa liczba graczy 2 - 13
Zalecana liczba graczy 8
Wiek graczy 10+
Czas gry 30 minut
Wersja językowa polska
Instrukcja polska
Projektant Bruno Faidutti
Waga ok. 0,4 kg
Pasujące koszulki 80 x 120 mm

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl