Pośród Gwiazd - Gry planszowe z kartami - sklep Huble

Posiadam wszystkie gry widoczne w sklepie, nie musisz pytać o dostępność!

Nie ma planszówki, której szukasz?

Potrzebujesz porady?

Chcesz się dowiedzieć, kiedy dostaniesz grę?

Wish to order abroad?

e-mail: admin@huble.pl

tel/SMS/WhatsApp: +48 733 852 900

(odpisuję sprawnie, 7 dni w tygodniu!)

Producenci
Artykuły i poradniki

Pośród Gwiazd

Pośród Gwiazd
Dostępność: Jest!
Wysyłka w: 2 dni robocze
Cena: 97,00 zł 97.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 78,86 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 13 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Co może Ci się spodobać w tej grze?

  • bazuje na jednej, dobrze zrealizowanej mechanice
  • satysfakcjonujące budowanie stacji kosmicznej
  • szybka, łatwa i interesująca jednocześnie
  • efekty kart dobrze oddają funkcje elementów stacji kosmicznej
  • posiada wariant dla dwóch osób

 

Co dla Ciebie mamy?

Jak widać, dzięki Kickstarterowi może powstać naprawdę porządna gra. Trzymam kciuki za kolejne projekty.

Tym razem poznajemy młodszą siostrę gry 7 Cudów Świata. Pokrewieństwo jest duchowe, gdyż oba tytuły mają wspólną mechanikę rozgrywki - wybieranie na bieżąco kart, z których będzie można później skorzystać, a z których nie będzie mógł skorzystać przeciwnik i przekazywanie ich dalej.

Pośród gwiazd to strategiczna gra karciana, która skupia się na jednej, konkretnej rzeczy - rozmieszczeniu położonych kart. Najważniejsze jest to, gdzie znajdują się elementy stacji kosmicznej w relacji do innych jej elementów.

Rozgrywka trwa niedługo, bo zaledwie około pół godziny. Przy stole zasiąść może w od dwóch do czterech graczy. Trzeba jednak powiedzieć, że wariant dla dwóch osób to tak naprawdę gra dla czterech osób z dwoma sztucznymi graczami (fani opracowali już sposób na ominięcie tego udziwnienia - do znalezienia w internetach).

 

O co chodzi?

Zasady “Pośród gwiazd” są banalnie proste. Każdy z graczy z przydzielonych mu kart wybiera jedną i przekazuje resztę graczowi obok. Gdy wszyscy dokonali już wyboru, karty są odsłaniane i gracze mają do wyboru jedną z trzech akcji:

  • budowa lokacji (po prostu zapłacenie kosztu wybranej karty i dołożenie jej do stacji)
  • budowa reaktora (odrzucenie wybranej karty, zapłacenie jednego kredytu i budowa reaktora)
  • odrzucenie karty i pobranie 3 kredytów

Jeszcze dwa słowa o kartach. Większość z nich oznaczona jest jednym lub kilkoma kolorami. Występują: niebieski - administracja, fioletowy - rozrywka, żółty - komercja, czerwony - wojna, zielony - dyplomacja. Reaktory są neutralne. Kolorystyka ma znaczenie, gdyż karty często punktowane są w zależności od liczby lokacji o danym kolorze. Zależności takie występują także pomiędzy stacjami różnych graczy, podobnie jak w Suburbii.

Druga ważna rzecz: Efekty kart opisane są na białym lub czarnym tle. Znaczy to tyle, że karty z białym tłem rozpatruje się od razu po wybudowaniu, a te z czarnym - na koniec gry.

No i jeszcze reaktory. Po co one? Ano, by wybudować niektóre lokacje, potrzebne są kostki zwane Kryształami Energii. Te można dostać z reaktorów, które mają określony zasięg. Trzeba więc budować kolejne reaktory, żeby zasilić kolejne części stacji.

W każdej rozgrywce są również dostępne zadania do wykonania. Za wypełnienie warunków na karcie, gracz dostaje dodatkowe punkty (na przykład za największą liczbę lokacji żółtych).

I tyle. Wygrywa oczywiście ten, kto będzie miał na koniec więcej punktów.

 

Uproszczony i Skrócony Opis Tury

Króciutko.

Z trzymanych kart wybieram Wieżyczkę. Resztę przekazuję Markowi, który siedzi po mojej lewej strony (kierunek przekazywania zmienia się co rok). Gdy wszyscy już wybrali kartę, odkrywamy je i decydujemy, co z nimi zrobić. Zazwyczaj ten etap gry rozgrywany jest jednocześnie, więc gracze bardzo rzadko czekają na swoją kolej.

Decyduję się wybudować Wieżyczkę, gdyż wojenne lokacje zbliżają mnie do zdobycia dodatkowych punktów za zadanie oraz to, że posiadam już w stacji Wieżyczkę sprawia, że dostanę +1 punkt za każdą nową.

Gdy już wszyscy podejmą decyzję, runda kończy się i zaczyna się kolejna. Gra toczy się przez 4 lata, po 4 rundy w każdym roku.

 

Zawartość pudełka:

162 karty (70×70 mm), w tym:

  • 116 kart lokacji
  • 4 karty Głównych Reaktorów
  • 16 kart Reaktorów
  • 12 kart Konfliktów
  • 8 kart Zadań
  • 4 karty pomocy
  • 2 karty Głównego Reaktora rasy Vak

a także:

  • 35 żetonów pieniędzy
  • 4 żetony graczy
  • 8 żetonów Ras
  • 1 żeton rundy
  • 1 żeton kierunku
  • 1 plansza punktacji
  • 20 znaczników energii
  • 1 instrukcja

Szczegóły

Możliwa liczba graczy 2 - 4
Zalecana liczba graczy 4
Wiek graczy 12+
Czas gry 60 minut
Wersja językowa polska
Instrukcja polska
Projektant Vangelis Bagiartakis
Waga ok. 0,8 kg
Pasujące koszulki 69.5 x 69.5mm

Galeria produktu

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl