Samuraj - Gry planszowe strategiczne - sklep Huble

Dlaczego zakupy w Huble?

Posiadam wszystkie gry widoczne na stronie. W przypadku pomyłki wybierzesz 2x droższą w tej samej cenie

Masz pewność, że zawartość paczki zostanie świetnie zapakowana

Zawsze wiesz, co się dzieje z Twoim zamówieniem

Kontakt

e-mail: admin@huble.pl

tel/SMS/WhatsApp: +48 733 852 900

(odpisuję sprawnie, 7 dni w tygodniu!)

Producenci
Artykuły i poradniki

Samuraj

samuraj.png
Dostępność: Jest!
Wysyłka w: 1 dzień roboczy
Cena: 105,00 zł 105.00
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 85,37 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 15 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Co może Ci się spodobać w tej grze?

  • Dobrze się skaluje (działa przy każdej liczbie graczy)
  • Zasady stają się zrozumiałe przy pierwszej rozgrywce
  • Satysfakcjonująca strategicznie, ale wciąż dostępna dla niezaawansowanych
  • Niezbyt długa
  • Ciekawa metoda ustalania zwycięzcy

 

Co dla Ciebie mamy?

Kolejną planszówkę od Reinera Knizii (autor m.in. Geniusza, Władcy Pierścieni oraz Pędzących Żółwi). I to jedną z najlepszych, jakie zdarzyło mu się zaprojektować. Przedstawiam Samuraja, abstrakcyjną grę strategiczną polegającą na zdobywaniu wpływu w miastach i wioskach Japonii. Zasady są proste do zrozumienia, ale trudność gry zależy tak naprawdę od przeciwnika - podobnie jak w Abalone czy szachach. Rozgrywka trwa około 45 minut i okazuje się równie dobra przy 2, jak i przy 3 czy 4 graczach.

 

O co chodzi?

W Samuraju gracze walczą o wpływy w każdym z miast czy wiosek Japonii. Na początku gry rozkłada się w nich figurki trzech rodzajów (Budda, Hełm i Pola Ryżowe). W trakcie rozgrywki dookoła nich kładzie się heksagonalne płytki wskazujące wpływ na dany element w mieście (np. na Świątynie <Budda>). Trzyma się je w ukryciu za ekranem i w miarę ubywania dociąga się nowe ze swojej armii tak, żeby mieć ciągle 5 (jak literki w Scrabble).

Gdy miasto zostanie otoczone ze wszystkich stron - figurki zostają rozdzielone między graczy, posiadających największy wpływ dla każdej z nich. Przy remisie figurka wypada z gry.

W grze występują także płytki specjalne. Taki Ronin na przykład wywiera wpływ na każdy rodzaj figurki, a żeton zamiany figurek pozwala zamienić miejscami dwie figurki (na przykład Hełm znajdujący się w Kioto z Buddą znajdującym się w wiosce). W przeciwieństwie do standardowych płytek, można ich użyć kilka w ciągu jednej tury.

Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej figurek dwóch lub trzech rodzajów. Jeśli żaden z graczy się nie kwalifikuje - liczy się sumę pozostałych figurek. Jeśli ciągle jest remis, liczy się wszystkie figurki. W wypadku kolejnego remisu - wypada już tylko cieszyć się ze wspólnego zwycięstwa. Ta metoda punktowania wpływa oczywiście na rozgrywkę. Nie można bowiem (tak jak w Eufracie i Tygrysie na przykład - tam wygrywał ten, kto był najlepszy w swojej najsłabszej kategorii) zadowolić się zrównoważonym rozwojem. Trzeba być w którejś dziedzinie najlepszym, ale jednocześnie nie skupiać się tylko na niej.

 

Uproszczony i skrócony opis tury (UiSOT):

W tym przykładzie pokażę, jak działa system wpływu.

Dookoła miasta, w której stoi Hełm i Budda zostało już tylko jedno wolne miejsce. Widzę, że w tym momencie Jarek ma 3 punkty wpływu na Hełm (płytka z 1 Roninem + płytka z 2 Hełmami) oraz 4 punkty wpływu na Buddę (1 Ronin <ten sam, co przy Hełmie> + 3 Buddy). Ja wywieram 1 punkt wpływu na Hełm (1 Ronin) oraz 0 punktów wpływu na Buddę. Koło tego miasta leży jeszcze płytka z 3 Polami Ryżowymi.

Mogę odwrócić tę niekorzystną dla mnie sytuację.

Wykorzystuję specjalny żeton zamiany figurek i przestawiam Buddę do wioski, w której znajduje się Pole Ryżowe. To z kolej umieszczam w mieście, o którym była do tej pory mowa. Dodatkowo, kładę w ostatnim pustym miejscu płytkę z 3 Hełmami. W tym momencie następuje rozdzielenie figurek pomiędzy graczy. Dostaję obie - Hełm (bo teraz mam Ronina i 3 Hełmy przeciw 1 Roninowi i 2 Hełmami Jarka) oraz Pole Ryżowe (1 Ronin i 3 Pola Ryżowe przeciw 1 Roninowi Jarka).

Na tym kończy się moja tura.

 

Zawartość pudełka:

  • 1 instrukcja
  • 1 plansza
  • 80 kafelków
  • 4 zasłonki graczy
  • 3 żetony lidera
  • 13 figurek zamków
  • 13 figurek Buddy
  • 13 figurek ryżu

Szczegóły

Możliwa liczba graczy 2 - 4
Zalecana liczba graczy 3
Wiek graczy 10+
Czas gry 45 minut
Wersja językowa polska
Instrukcja polska
Projektant Reiner Knizia
Waga ok. 1 kg

Galeria produktu

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl