Gra planszowa Agricola - Gry planszowe ekonomiczne - sklep Huble

Agricola

Dostępność: Mamy!
Wysyłka w: 2 dni robocze
Cena: 155,00 zł 155.00
Cena w innych sklepach: 189,95 zł
quantity szt.
Zyskujesz 22 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

 

Co może Ci się spodobać w tej grze?

 

  • Oferuje mnóstwo sposobów na rozwijanie gospodarstwa.
  • Nadaje się zarówno dla dwóch, jak i trzech czy czterech graczy.
  • Ze względu na ogrom możliwych strategii jej rozgrywania - wolno się starzeje.
  • Jakość wykonania jest wysoka.
  • Wbrew pozorom, rozgrywka jest intensywna.
  • Jest tyle rzeczy do wybudowania!

 

 

Co dla Ciebie mamy?

Hodowanie owiec, obsiewanie pól i budowanie ulepszeń gospodarstwa rolnego? W której rzeczywistości ktoś czerpie z tych czynności przyjemność? O dziwo - w naszej. Agricola udowadnia nam, że gra o byciu rolnikiem może być fascynująca.

 

O co chodzi?

Agricola jest grą ekonomiczną bazującą na mechanizmie rozmieszczania pracowników. Członkowie rodziny wykonują prace na kartach akcji, które są wspólne dla wszystkich graczy (na tym głównie polega interakcja - kto pierwszy, ten lepszy). Akcje polegają między innymi na budowaniu nowych struktur, zbieraniu surowców czy obsiewaniu pól. Co rundę dokładana jest nowa karta, więc możliwości rosną wraz z postępem gry. Gra polega na tym, by jak najbardziej rozwinąć każdy aspekt gospodarstwa - rozbudować i ulepszyć izby, mieć jak najwięcej wszystkich rodzajów zwierząt i roślin oraz zagospodarować cały dostępny teren. Rozwój musi być zdywersyfikowany, gdyż za każdy z tych elementów dostaje się punkty. Zaniedbanie któregoś z nich praktycznie uniemożliwia wygraną (o ile błędu tego nie popełnili wszyscy gracze).

Jak można się domyślić na podstawie powyższego opisu, Agricola, podobnie do Ora et Labora, jest grą polegającą na optymalizacji rozwoju. Oznacza to, że musimy osiągnąć jak najwięcej przy jak najmniejszym nakładzie środków. Dzięki kartom dużych usprawnień, małych usprawnień oraz pomocników, sposobów na jak najszybsze osiągnięcie dobrobytu przez naszą rodzinę jest naprawdę mnóstwo. Podstawowym surowcem (poza oczywistymi - drewnem, gliną, kamieniem i trzciną) są bowiem akcje. W Agricoli trzeba cały czas starać się wybrać najefektywniejszy sposób ich wykorzystania. Pytania w stylu "lepiej teraz obsiać pole, czy poczekać aż będę miał ich więcej zaoranych i obsiać je za jednym razem?" są stałym elementem rozgrywki.

 

Uproszczony i skrócony opis tury (UiSOT):

Uzupełniam surowce, które kumulują się na kartach na planszy wspólnej i dokładam nową kartę akcji. Pierwszym członkiem rodziny decyduję się zebrać 6 znaczników drewna, które zdążyło się skumulować od poprzedniej rundy.

Po tym jak mój przeciwnik kładzie swojego członka rodziny na którejś z kart, ja decyduję się zbudować zagrodę za 4 jednostki drewna (1 płotek kosztuje 1 jednostka drewna).

Trzecim członkiem rodziny staję na karcie "małe usprawnienie" i za 1 jednostkę trzciny kupuję kosz, który za każdym razem, kiedy będę chciał zabrać 3 znaczniki drewna, pozwoli mi zostawić 2 z nich i wziąć 3 znaczniki żywności.

Po tym, jak wszyscy wykonają swoje akcje, runda kończy się i zaczyna się kolejna. Jest ich 14.

Co parę rund następuje czas żniw. Zbieram wtedy plony, żywię rodzinę i rozmnażam zwierzęta. Muszę zawsze mieć tyle żywności, żeby nikt nie głodował, ponieważ są za to dotkliwe kary punktowe.

Wygrywa ten, kto zdobędzie największą liczbę punktów za swoje gospodarstwo.

 

Nasza opinia:

Nie mogę tego ukrywać: Agricola rządzi. Posiada wszystko, co powinna mieć dobra gra planszowa: przemyślany, dobrze działający mechanizm, ładne elementy, wciągającą rozgrywkę i wywołuje syndrom "o, to już dwie godziny minęły?". Uwielbiam się zastanawiać co i kiedy zrobić, żeby było to jak najefektywniejsze.

Jeśli miałbym na coś narzekać, byłoby to irytujące uczucie ciągle brakujących środków. W Agricoli zawsze czegoś brakuje: czasu (rund), surowców, żywności, akcji, a zadaniem gracza jest neutralizowanie tych braków. Jest to więc raczej gra o zarządzaniu niedostatkiem, niż o bogaceniu się. Na koniec pozostaje zawsze niedosyt, że nie zdążyło się zrobić wszystkiego na czas.

 

Zawartość pudełka:

 9 dwustronnych plansz

  • 138 znaczników zasobów
  • 36 żetonów żywności
  • 54 figurki zwierząt
  • 25 znaczników członków rodziny
  • 75 ogrodzeń
  • 20 obór
  • 24 żetony chat
  • 33 żetony kamiennego domu / zaoranych pól
  • 3 żetony gość / żądanie
  • 9 żetonów mnożenia
  • 1 notes do punktacji
  • 1 instrukcja
  • 1 znacznik gracza startowego
  • 360 kart

 

Szczegóły

Możliwa liczba graczy 1 - 5
Zalecana liczba graczy 3
Wiek graczy 12+
Czas gry 120 minut
Wersja językowa polska
Instrukcja polska
Projektant Uwe Rosenberg
Waga ok. 2 kg
Pasujące koszulki 59 x 92 mm

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl