Gra planszowa Łowcy Smoków (Dragon's Gold) - Gry planszowe familijne - sklep Huble

Łowcy Smoków (Dragon's Gold)

Dostępność: Mamy!
Wysyłka w: 2 dni robocze
Cena: 65,00 zł 65.00
Cena w innych sklepach: 89,95 zł
quantity szt.
Zyskujesz 9 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

 

 Co może Ci się spodobać w tej grze?

 

  • Ciekawa mechanika negocjacji w ograniczonym czasie.
  • Metalowa puszka.
  • Łatwe zasady.
  • Jest prawie imprezowa. Mocno polega na interakcji z innymi graczami.
  • Ładne karty
  • Nieoczywiste punktowanie łupów. Trzeba trochę pomyśleć, których znaczników potrzebujemy najbardziej.

 

Co dla Ciebie mamy?

Łowcy smoków są wznowieniem wydanej w 2001 roku gry o tym samym tytule. Zapakowana w ładne, metalowe pudełko, opiera się na tych samych zasadach. Wbrew temu, co może sugerować tytuł, Łowcy Smoków nie do końca traktują o polowaniu na smoki. Główną mechaniką jest tutaj negocjacja w ograniczonym czasie. Gra przeznaczona jest dla co najmniej trzech osób, ale tak naprawdę im więcej graczy, tym lepiej. Rozgrywka zajmuje od 30 do 45 minut. Mamy więc do czynienia z planszówką typowo familijną z lekkim zabarwieniem fantasy.

 

O co chodzi?

Każdy z graczy dysponuje czterema łowcami smoków: magiem, złodziejem, wojowniczką i rycerzem. Służą oni do zabijania smoków, które leżą akurat na środku stołu. Każdy z graczy przydziela bohatera do jednego z wystawionych smoków i dzieje się tak (według ruchu wskazówek zegara) dopóki siła łowców nie dorówna lub nie przekroczy wytrzymałości smoka. Kiedy tak się stanie, smok zostaje zabity, a zadaniem graczy jest podział łupów, które były przypisane do tego smoka (część z nich była jawna, część odkryta zostaje dopiero po jego zabiciu). Mają na to minutę i wszyscy gracze, którzy brali udział w polowaniu muszą się ze sobą zgodzić aby skarby do nich trafiły. Jeśli tak się nie stanie, łupy przepadają.

Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów za zdobyte skarby (te mają różne kolory, a co za tym idzie - różną wartość).

Do gry dołączone są także karty magicznych przedmiotów, które urozmaicają rozgrywkę i pozwalają rozegrać zaawansowany wariant gry.

 

Uproszczony i skrócony opis tury (UiSOT):

Umieszczam maga przy smoku, który wśród swoich odkrytych skarbów posiada wiele magicznych przedmiotów (czerwone krążki). Jeśli żaden z innych graczy nie dołoży do ekipy starającej się zabić tego smoka swojego maga, będę mógł je wziąć bez licytacji.

Tak się też dzieje. Dawid dokłada rycerza, a Anka wojowniczkę i razem nasza siła jest równa wytrzymałości smoka. Ten miał ukryte jeszcze 3 skarby, które losowo dokładamy z woreczka.

Zabieram należne mi magiczne przedmioty i kładę za swój ekran, żeby reszta graczy nie wiedziała ile mam jakich skarbów.

Teraz następuje moment negocjacji. Mamy minutę, żeby zdecydować, kto co weźmie. Dawid uparł się, że chce czarny diament (najwięcej warty skarb) i żadne próby przekonania go do innego podziału nie poskutkowały. Jako że ani ja ani Anka nie chcemy dawać mu tak wielu punktów, negocjacje kończą się brakiem zgody i łupy przepadają.

Łowcy wykorzystani do zabicia tego smoka wracają do nas i odkładamy ich karty obrazkiem do dołu. Teraz musimy korzystać z pozostałych bohaterów.

 

Nasza opinia:

Jeśli Twoją uwagę przyciągnął fakt, że w grze występują smoki, możesz się trochę rozczarować. Owszem, smoki są, ale ich obecność ma tylko znaczenie estetyczne - nie wpyłwają na mechanikę gry. Łowcy mogliby równie dobrze zabijać kozy, czy otwierać kufry ze skarbami. Ale polują na smoki. I dobrze - przyjemnie się na nie patrzy.

Kluczowym i najciekawszym elementem jest wspomniany już moment, w którym trzeba negocjować z innymi graczami podział łupów. Mechanika ta wymaga aktywności. Jeśli będziesz siedział cicho i tylko zgadzał się na to, co proponują inni - przegrasz. Jeśli nie będziesz myślał o tym, jakich skarbów najbardziej potrzebujesz - również przegrasz. Ta gra wypróbuje Twoje umiejętności perswazji i jeśli posiadasz grupę otwartych graczy - rozgrywka będzie interesująca, zabawna i głośna.

 

 Zawartość pudełka:

  • 18 kart smoków
  • 24 karty łowców smoków
  • 24 karty magicznych przedmiotów
  • 6 zasłonek gracza
  • 6 kart punktacji
  • płócienna sakiewka na znaczniki skarbów
  • minutowa klepsydra

 

Dane techniczne

Możliwa liczba graczy 3 - 6
Zalecana liczba graczy 6
Wiek graczy 8+
Czas gry 45 minut
Wersja językowa polska
Instrukcja polska
Projektant Bruno Faidutti
Waga ok. 0,85 kg
Pasujące koszulki 63.5 x 88 mm

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl