Patchwork - Gry planszowe abstrakcyjne i logiczne - sklep Huble

Posiadam wszystkie gry widoczne w sklepie, nie musisz pytać o dostępność!

Nie ma planszówki, której szukasz?

Potrzebujesz porady?

Chcesz się dowiedzieć, kiedy dostaniesz grę?

Wish to order abroad?

e-mail: admin@huble.pl

tel/SMS/WhatsApp: +48 733 852 900

(odpisuję sprawnie, 7 dni w tygodniu!)

Producenci
Artykuły i poradniki

Patchwork

Patchwork - pudełko front
Dostępność: Sporo
Wysyłka w: 2 dni robocze
Cena: 53,50 zł 53.50
zawiera 23% VAT, bez kosztów dostawy
Cena netto: 43,50 zł
bez 23% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 7 pkt [?]
dodaj do przechowalni

Opis

Co może Ci się spodobać w grze planszowej Patchwork?

  • krótki czas rozgrywki
  • łatwe do zrozumienia zasady - wydawca minimalny wiek ustalił na 8 lat
  • ładniutka
  • wbrew pozorom - oferuje wymagającą myślenia rozgrywkę
  • oryginalna mechanika
  • aspekt ekonomiczny - guziki jako pieniądze!

 

Co dla Ciebie mamy?

Lubisz łączyć skrawki materiału tak, by powstał nowy, ciekawy wzór? Na pewno! Dzięki Patchwork możesz jeszcze przy okazji zdobyć parę guzików. Jest to gra dla dwóch graczy i trwa 15 - 30 minut. Motyw przewodni jest tylko miłym dodatkiem do tej doskonałej gry abstrakcyjnej polegającej na zarządzaniu dostępną przestrzenią oraz środkami w postaci guzików. Poza tym, to gra Uwe Rosenberga, twórcy takich hitów, jak Agricola, Bohnanza (fasolki)Le Havre czy Ora et Labora.

 

O co chodzi?

W każdej swojej turze gracz ma do wyboru:

 

  • przesunąć swój pionek na torze ("planszy czasu") tak, aby prześcignąć pionek przeciwnika i zgarnąć tyle guzików, ile minął pól.
  • za posiadane guziki kupić kawałek materiału (niektóre z obrazkiem guzika lub paru), ułożyć go na swojej planszy i przesunąć pionek o liczbę pól, która widnieje na nim, przy symbolu klepsydry.

 

Do tego podstawowego wyboru dodane zostały ważne urozmaicenia. A mianowicie:  

  • turę zaczyna zawsze ten gracz, którego pionek jest dalej od mety. Będą się więc zdarzały sytuacje, gdy jeden gracz porusza się do przodu kilka razy.
  • po minięciu symbolu guzika na torze gracze dostają wypłatę - tyle guzików ile mają już na szytym przez siebie kawałku materiału.
  • gracz, który pierwszy dotrze do specjalnej łatki, musi położyć ją natychmiast na swojej planszy. Pozwala ona zapełnić dziurę między kawałkami materiału.
  • Skrawki poukładane są dookoła toru. Gdy gracz chce zakupić jeden z nich, może wybrać spośród trzech znajdujących się przed neutralnym żetonem. Po zakupie, przesuwa żeton na miejsce kupionego kawałka materiału.
  • Pierwszy z graczy, który ułoży na swojej planszy kwadrat 7 x 7 - dostaje warty siedem punktów żeton specjalny, którego wartość dodawana jest do wyniku na koniec gry.

 

Wygrywa oczywiście ten z graczy, który w momencie dotarcia obu pionków do końca toru, będzie miał najwięcej punktów. Oblicza się je tak: liczba posiadanych guzików + żeton specjalny - pomnożona przez dwa liczba pustych pól na planszy gracza.

 

Uproszczony i skrócony opis tury (UiSOT):

Marek wykonał właśnie swój ruch i jest o sześć pól przede mną na torze.

Mam siedem guzików. Przyglądam się dostępnym do kupienia skrawkom materiału. Wybieram taki, który kosztuje sześć guzików, przesuwa mnie o pięć pól do przodu oraz przedstawia dodatkowo dwa guziki.

Przesuwam neutralny pionek na jego miejsce, wpłacam do “banku” sześć guzików, umieszczam wybrany kawałek na planszy i przesuwam swój pionek o 5 pól do przodu.

 

Po tym ruchu mój pionek wciąż znajduje się za pionkiem Marka, więc znów zaczyna się moja tura.

Został mi jeden guzik, ale nie wśród 3 płytek, które mam do wyboru nie widzę żadnej, która mogłaby mnie zainteresować. Decyduje się więc skorzystać z drugiej akcji - przesunięcia pionka przed pionek Marka. Dostaję za to 2 guziki. Dodatkowo, minąłem właśnie symbol guzika na torze, co oznacza, że mogę pobrać z banku tyle guzików ile mam na planszy. Na pozszywanych kawałkach mam 5 guzików, więc w sumie dostaję 7 guzików z banku.

Wyprzedziłem pionek Marka o jedno pole. Ruch należy teraz do niego.

 

Zawartość pudełka:

 

  • 50 guzików
  • 33 łatki
  • 5 specjalnych łatek
  • 2 plansze graczy
  • 2 znaczniki czasu
  • plansza czasu
  • neutralny żeton
  • specjalny żeton
  • instrukcja
Pliki do pobrania:

Szczegóły

Możliwa liczba graczy 2
Zalecana liczba graczy 2
Wiek graczy 8+
Czas gry 30 minut
Wersja językowa polska
Instrukcja polska
Projektant Uwe Rosenberg
Waga ok. 0,5 kg

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (1)

16 stycznia 2017

Prosta, abstrakcyjna gra. Od pierwszej rozgrywki sprawia dobre wrażenie. Chodzi przede wszystkim o zdobycie równowagi między dochodem a zbieraniem płytek. Chyba często będzie lądowała na stole...

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl